Pagina's

zaterdag 27 juli 2013

Crazy Cocktail Saturday


Ik ben geen bierdrinker. Ik vind dat spul echt walgelijk. Wijn kan er mee door. Maar waar ik helemaal warm van wordt zijn cocktails.

Nu moet je niet denken dat ik alcoholist ben ofzo! Want ik drink echt heel weinig. Maar als ik zo op een terras zit vind het ik het toch wel het leukste om een mooie cocktail op tafel te hebben. Maar wat ook leuk is, is om het zelf thuis te maken. Gezellig een avondje met vriendinnen. En eigenlijk, met de goede recepten, is het heel makkelijk

Daarom zal ik vanaf nu op zaterdagavond 2 of 3 cocktail recepten posten. Zodat het voor iedereen makkelijk is.




We beginnen met de:

Mojito 


Wat heb je nodig:

- 12 blaadjes munt
- 2/10 rietsuikersiroop
- 4 kwarten limoen
- gestampt ijs
- 8/10 witte rum 
- spuitwater

Hoe maak je het:

Spoel de blaadjes munt af onder de kraan en dep ze droog met keukenpapier. Leg 1 toefje munt apart voor de decoratie. Doe de blaadjes munt, rietsuikersiroop en de parten limoen in een glas. Stamp die fijn. Doe dan het ijs in het glas. Giet de rum erbij. Meng alles met een lepel. Vul de rest van het glas met het water. Je kunt het glas decoreren met het blaadje munt dat je hebt overgehouden. 

Je kunt de cocktail gelijk opdrinken. 

Tequila sunset 


Wat heb je nodig:

- ijsblokjes
- 3/10 tequila 
- 3/10 banenlikeur
- 4/10 sinaasappelsap
- sinaasappelschijfje of kers voor decoratie

Hoe maak je het:

Schep 2 of 3 ijsblokjes in een cocktailglas. Giet dan de tequila erbij. Voeg ook de banenlikeur en de sinaasappelsap erbij. Vervolgens kan je het glas decoreren met het fruit.

Je kunt de cocktail gelijk opdrinken. 

Drinkt u smakelijk!

Wat is jouw favoriete cocktail?

Xoxo A. 


Bron: 1001 Cocktails en andere drankjes 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten