Pagina's

vrijdag 26 juli 2013

Verjaardagstaart

Er is er één jarig HOERA HOERA en dat kun je wel zien dat ben iiikkkk!

Jaja, het is weer zover. Mijn verjaardag. Laat dat nou net vandaag zijn! En ik word alweer 22 (pff oud). En bij een verjaardag hoort taart. En gister kwam ik op het briljante idee om zelf een taart te gaan maken.

Het is de eerste keer dat ik zo'n taart maakte dus ik vond het wel echt spannend. Maar voor de eerste keer is hij goed gelukt, al zeg ik het zelf.

In deze post zal ik je een klein beetje laten zien hoe ik te werk ging. Ik heb niet van elke stap een foto omdat ik tijdens zoiets een beetje in mijn eigen wereld leef en het dan gewoon vergeet.

Maar kijk gezellig mee!



Om te beginnen maar even de ingrediënten die ik het gebruikt:

- 2 pakken cakemix (van homemade)
- Vlaaivulling (aardbei)
- botercrème
- Marsepein
- Fondant
- Suikerparels


Bij deze mix was het lekker makkelijk. Ik hoede alleen water toe te voegen. 


Altijd heb ik dit. Dan denk je dat het zakje leeg is. Nog flink geschud ook, maar dan leg je het op het aanrecht en dan toch ligt daar opeens nog van dat poeder. 


Zo kom de mix eruit te zien na een paar minuten mixen.


In een ronde taartvorm. Deze heb ik ingespoten met bakspray. Toen ik dat de eerste keer rook moest ik toch nog even goed kijken of ik wel het goede had gepakt. Getsie wat stinkt dat!


En de caketaart. Ik had gedacht dat het hoger zou worden. Gelukkig had ik 2 pakken meegenomen dus ik kon 2 van deze taarten stapelen. 


De bak met botercreme. Dat schattige spuitzakje komt van de action. Ik had niet verwacht dat het zo goed zou werken. Helaas is het ook niet al te stevig want ik had er helaas al een gat in gemaakt met mijn vinger. 


Een "stoepje" gemaakt van de botercreme zodat de vulling er niet uit loopt. 


Ik heb de taart gevuld met vlaaienvulling van Hak. Ik heb gekozen voor de aardbei.Daarna heb ik de andere taart erboven opgelegd. 


Zijaanzicht. Het ziet er nu al mooi uit. 



Hier heb ik de taart afgesmeerd met botercreme. De volgende keer doe ik iets minder omdat het overal tussen uit piepte. 


En het eindresultaat! De roze zijkant is van fondant en de witte bovenkant is van marsepein. De bloemen zijn ook van fondant. Ik heb het afgemaakt met suikerparels. 


De ruitachtige figuurtjes in de zijkant heb ik gemaakt met een geodriehoek. Je hoeft er maar zachtjes in te duwen en dan krijg je de vorm er al in. Op elk snijpunt heb ik een suikerpareltje gedaan.  



Bon appetit!


Wat zijn jouw ervaringen, tips en trucs met het maken van zo'n taart?

Xoxo A.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten